≡ Menu

Εισαγωγή στα βασικά του Off Page SEO – Μέρος 1ο από … Έλα ντε

Πρίν αναbacklinksφερθούμε στις βασικές αρχές που διέπουν το Off Page SEO, θα ήθελα να σας παραθέσω ένα μικρό απόσπασμα από προηγούμενο post μου «Εισαγωγή στο On Page – Off Page SEO»

«Η «βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης» χωρίζεται σε 2 μέρη

(α) On Page δηλαδή το εσωτερικό μέρος

(β) Off Page δηλαδή το εξωτερικό μέρος

(α) Εσωτερικό μέρος : (Προσπαθούμε η ιστοσελίδα μας να έχει τέτοια δομή – προϋποθέσεις ώστε να είναι φιλική προς το Google.)

(β) Εξωτερικό μέρος : (Είναι οι μέθοδοι – τρόποι τους οποίους χρησιμοποιούμε για να δώσουμε δύναμη στην ιστοσελίδα μας ώστε να ανέβει ποιο ψηλά στις μηχανές αναζήτησης )»

Με λίγα λόγια το Εξωτερικό μέρος της βελτιστοποίησης ιστοσελίδων είναι η ίδια η προώθηση ιστοσελίδων στις μηχανές αναζήτησης.

Το Off Page SEO δέν είναι ένα εγχειρίδιο το οποίο ανοίγει κανείς και διαβάζει κανόνες. Για αυτό το λόγο και πιθανότατα διαβάζοντας μόνο κανόνες στο Off Page SEO και προσπαθόντας να τους εφαρμόσει αυτούσια, μπορεί να μήν έχει τα αποτελέσματα που θα ήθελε να έχει. Το Off Page SEO λοιπόν, εκτός απο γνώση απαιτεί έρευνα και οργάνωση. Όσο πιο καλός είσαι στην έρευνα και στον τρόπο που διαχειρίζεσαι τις πληροφορίες που παίρνεις, τόσο πιο αποτελεσματικός είσαι.

Άρα τα τρία βασικά βήματα του Off Page SEO είναι:

  • Μαθαίνω
  • Πειραματίζομαι
  • Εφαρμόζω

Οι λόγοι για τους οποίους  – παρά τις κάποιες θεωρητικές σταθερές που χαρακτηρίζουν το Off Page SEO κατα περίπτωση – μπορούν να μας επιφέρουν κάθε φορά διαφορετικά αποτελέσματα είναι οι εξής:

  1. Το Off Page SEO συσχετίζεται άμεσα με το On Page SEO.
  2. Ο αλγόριθμος ποτέ δέν είναι σταθερός
  3. Η μία μεθοδολογια μπορεί να είναι αποτελεσματική κάποιες φορές σε διαφορετικό βαθμό ανάλογα την περίπτωση και σε άλλη περίπτωση να μήν είναι αποδοτική.

Γενικά πιστεύω στην προσωπική formula και στον ιδιαίτερο ξεχωριστό τρόπο που ο καθένας κάνει link building.

Προτού ξεκινήσουμε θα ήθελα να σας πω πως υπάρχουν άπειρες συνιστώσες και συνισταμένες σχετικά με το off page SEO. Κάποιες από αυτές συνδέονται άμεσα με την δομή της ίδιας μας της ιστοσελίδας και κάποιες από αυτές με άλλους παράγοντες, όπως την συμπεριφορά του κόσμου (Δηλαδή με την προτίμηση του κόσμου στην εκάστοτε ιστοσελίδα – Facebook likes, twitter tweets, +1 κ.λ.π καθώς και τον χρόνο παραμονής ενός επισκέπτη στην ιστοσελίδα μας).

Για αυτόν ακριβώς τον λόγο θα μπω απευθείας στο ψητό.

Τα ΔΕΝ του SEO!

1. Δεν θα με νικήσει η αφέλεια μου. Πρέπει να είμαι πάντα σίγουρος ότι η σελίδα μου δεν έχει κανένα malware. Για αυτό και κάνω sign – up στα Google Webmaster Tools. Προσθέτω την σελίδα μου και έτσι πάντα θα γνωρίζω αν συμβάινει κάτι περίεργο στην ιστοσελίδα μου.

Δεν έχεις Webmaster Tools; Αποόκτησε τώρα!

  • Κάνε πρώτα έναν Gmail λογαριασμό κάνοντας κλικ -> Google Gmail
  • Βάλε όλα τα στοιχεία σου σωστά και κάποια στιγμή θα σου ζητηθεί να κάνεις επαλήθευση μέσω τηλεφώνου η μέσω μηνυμάτων κινητού. Διάλεξε αυτό που σου ταιριάζει και προχώρα στο επόμενο βήμα.
  • Τώρα που έχεις και εσύ ένα Gmail, καλώς ήλθες στο +1 Community. Πάντα, μπορείς να εκφράσεις την άποψη σου για κάτι που σου αρέσει με ένα απλό +1.
  • Πάμε κατευθείαν στα web master tools κάνοντας κλικ εδώ -> Webmaster tools
  • Βλέπουμε στην εικόνα το βελάκι που λέει add. Πατάμε κλικ εκεί και προσθέτουμε την ιστοσελίδα μας. Υπενθυμίζω πως πρέπει να προσθέσουμε την σελίδα μας και με www αλλά και χωρίς www.
  • Έπειτα, θα μας πάει σε αυτήν την εικόνα. Πρέπει να αποδείξουμε στο Google ότι η σελίδα μας ανήκει.
  • Είμαι τύπος που πάντα προτιμώ την γρήγορη και αποδοτική λύση σε τέτοια θέματα και ακολουθώ το recommendation της Google. Πατάω στην πρώτη επιλογή που λέει «1. Download this HTML verification file.» και το αποθηκεύω στην επιφάνεια εργασίας μου.
  • Ωραία, μόλις έκανα την μισή δουλειά. Τώρα πρέπει να μπω μέσα στον server που είναι η ιστοσελίδα μου. Διαβάζω αυτό το tutorial και δεν εχω καμία αμφιβολία για το τι πρέπει να κάνω!
  • Για να μπω στον server της ιστοσελίδας μου, πρέπει να έχω FTP Client δηλαδή ένα πρόγραμμα που σε συνδιασμό με τα στοιχεία της ιστοσελίδας μου, μου επιτρέπει να μπώ στον server. Ένα πολύ καλό και δωρεάν ftp client  είναι το FileZilla. Κάνουμε κλικ απλά εδώ -> FileZilla
  • Το κάνω εγκατάσταση και επιτέλους ανοίγω το πρόγραμμα και βλέπω την πιο κάτω εικόνα :
  • Στον «κόμβο» βάζω το URL της σελίδας μου. Π.Χ εγώ θα βάλω “googlicious.gr”
  • Σαν όνομα χρήστη και κωδικό πρόσβασης θα βάλω τα στοιχεία που έχω πάρει από τον hosting provider μου και θα αφήσω την «θύρα» κενή.
  • Αν δεν έχεις τα στοιχεία αυτά για το FTP τότε:

(α) Παίρνεις εξοργισμένος την εταιρία που έχεις hosting και «εκτοξεύοντας»  απειλές παίρνεις τα στοιχεία σου επιτόπου ειδάλλως άλλαξες εταιρία.
(β) Σαν Έλληνας και εσύ είσαι πολύ «υπεύθυνος». Ανοίγεις το e-mail σου και τα βρίσκεις.
(γ) Δεν γνωρίζεις και πολλά για αυτό και κατά λάθος το έσβησες. Παίρνεις τηλέφωνο ή στέλνεις ένα mail και παίρνεις αυτό που ζητάς ευγενικά.

  • Τα συμπληρώνουμε και πατάμε σύνδεση, έτσι από την μία πλευρά εμφανίζεται ο υπολογιστής μας και από την άλλη ο server.

 

  • Από την αριστερή μεριά, προσπαθώ να εντοπίσω το αρχείο που κατέβασα από τα webmaster tools.
  • Από την δεξιά μεριά μπαίνω μέσα στον φάκελο που λέει “public_html” και κάνω ένα απλό “drag n drop” για να γίνει η αντιγραφή.
  • Τελειώσαμε! Πάμε πίσω στην σελίδα στα webmaster tools (εκεί που ήμασταν) και πατάμε “verify”.
  • Προστέθηκε. Πάω πάλι και κάνω add το domain μου με www η χώρις www αναλόγως ποιο βάλαμε πρώτα και πάλι απλά πατάω “verify” διότι είναι έτοιμο.

2. Δεν θέλω να το παίζω μάγκας στην Google κάνοντας “cloaking” και δείχνω άλλα πράγματα στους χρήστες της σελίδας μου και άλλα στο  Google bot. Αν δεν γνωρίζεις τι είναι το cloaking καλύτερα. Όσα λιγότερα ξέρεις, τόσο το καλύτερο.
3. Δεν θέλω ούτε πουλάω links από την σελίδα μου αλλά και ούτε διαφημίζω τυχόν links που έχω από «φιλαράκια».
4. Δεν δέχομαι links από ύποπτες σελίδες
5. Δεν θέλω links από σελίδες οι οποίες πουλάνε links και τα παρουσιάζουν στην κεντρική τους με τη μορφή «Συνεργάτες» «Partners» κ.λ.π
6. Δεν θέλω να μου κάνει backlink συνέχεια το ίδιο anchor text. Παραθέτω από προηγούμενο μου post την σημασία του:

«Τι είναι το “anchor text”: Είναι ένα link που έχει μέσα την λέξη – κλειδί. Αυτό το link μπορεί να βρίσκεται είτε μέσα στην ίδια την σελίδα που θέλουμε να βελτιστοποιήσουμε, είτε να το βάλουμε εμείς σε μία άλλη εσωτερική σελίδα (της ιστοσελίδας μας) και να μας στέλνει στην σελίδα που θέλουμε να βελτιστοποιήσουμε. Αυτό το link θα πρέπει να εμπεριέχεται μέσα σε κείμενο. Πώς δημιουργούμε το anchor text:

Χρησιμοποιούμε τον κώδικα “<a href=”URL Ιστοσελίδας”>keyword</a>”

Παράδειγμα: Αν θέλω να βελτιστοποιήσω το http://googlicious.gr για την λέξη «googlicious» τότε η μορφή του κώδικα θα είναι ως εξής : <a href= “http ://googlicious.gr”>googlicious</a> και θα μου δώσει anchor text : googlicious»

7. Δεν επαναλαμβάνω συνέχεια μέσα στην σελίδα μου την λέξη για την οποία κάνω SEO. Π.Χ αν κάνω SEO για την λέξη σκουπίδια, δεν γράφω συνέχεια την λέξη σκουπίδια παντού. Το περιεχόμενο πρέπει να είναι φυσικό και να έχει ροή.
8. Δεν θέλω backlinks από σελίδες που είχαν ή είναι banned από την Google. Σε επόμενα posts θα καλύψουμε το θέμα αυτό για το πώς ανακαλύπτουμε τέτοιες σελίδες.
9. Δεν θέλω οι εσωτερικές σελίδες της ιστοσελίδας μου να κάνουν link-back στην κεντρική με την ίδια λέξη, γιατί είναι σαν προσπαθείς να χειραγωγήσεις τις μηχανές αναζήτησης (search engine manipulation) και εδώ είναι που μπαίνει στο παιχνίδι το «άγρυπνο μάτι» του Panda.
10. Δεν θέλω backlink από σελίδα που το link μου είναι hidden με CSS. Αν δεν κατάλαβες τι έγραψα καλύτερα! Δεν θα το κάνεις ποτέ αλλά και ούτε θα το ξανά συζητήσουμε!
11. Δεν θέλω να κάνω backlink σε σελίδα που έχει φάει Google Penalty. Και πάλι, υπενθυμίζω πώς σε επόμενα posts, θα εξηγήσουμε πώς τα ανακαλύπτουμε όλα αυτά.
12. Δεν θέλω τα link μου να εμφανίζονται σε noscript tag.
13. Δεν θέλω backlinks από φάρμες. Αλλιώς link-farms. Δηλαδή από σελίδες που βλέπεις εκατοντάδες link να υπάρχουν.

Αφού λοιπόν καταλάβαμε τι δεν θέλουμε για αρχή ας δούμε και μερικές τεχνικές (μερικές γιατί είναι πάρα πολλές) link – building – Ονομαστικά.

Αρχίζουμε με τα βασικά:

Directory Submissions
Blog Commenting
Forum Profiles
Discussion Forums
Article Marketing
Press Releases
RSS Submissions
Social Bookmarking
Social Media *HOT
Video Distribution
Micro blogs + Web 2.0
Google Maps/Places – Bing Maps
Domain Link Building

Και άλλες πολλές μέθοδοι τις οποίες θα δούμε με την πάροδο του χρόνου αναλυτικά μία προς μία.

Μην σου φαίνονται πολλές! Η κάθε μία έχει τον δικό της εύκολο τρόπο, εξάλλου δεν είμαστε αναγκασμένοι κάθε φορά που κάνουμε SEO να τις χρησιμοποιούμε όλες. Σκοπός είναι να βρει ο κάθε ένας την δική του φόρμουλα – αυτό που θα δουλέψει για αυτόν.

Ας αναπτυχθούμε τώρα στο Off Page SEO:

Ερώτηση: Τι παίζει ρόλο ώστε να ανεβώ ψηλά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης;

Απάντηση: Πολλοί είναι οι παράγοντες που παίζουν ρόλο ωστέ να φτάσει κάποιος ψηλά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Άν για παράδειγμα ο ανταγωνισμός είναι χαμηλός μπορείς ήδη να έχεις μία θέση στην πρώτη σελίδα. Απο την άλλη, όταν ο ανταγωνισμός αρχίζει να μεγαλώνει, βασικό ρόλο παίζει η δομή της ιστοσελιδας σου καθώς και το On Page SEO. Απο εκεί και πέρα για ακόμα πιο μεγάλο ανταγωνισμό, όλα «παίζονται» στην λεπτομέρεια.

Για αρχή – τα βασικά είναι αυτά.

  1. Authority – Δηλαδή εμπιστευσιμότητα. Όχι μόνο της ίδιας σου της ιστοσελίδας αλλά και της ιστοσελίδας που σου κάνει backlink.
  2. Ο αριθμός των backlinks κατά κάποιο τρόπο.
  3. Το IP Diversity – Δηλαδή να έχεις backlinks από διαφορετικές χώρες.
  4. Το Class C IP Linking block – Δηλαδή ο αριθμός των backlink που έχεις από διάφορες C Class IP.
  5. Ο Αριθμός των domain που σου κάνουν backlink από την κεντρική τους – στην κεντρική σου.
  6. Η Παρουσία των Social Media – Το socialization και ο «ντόρος» που γίνεται. Αυτό είναι κάτι εξίσου σημαντικό και θα αναπτυχθεί όταν έρθει η ώρα σε ανάλογο post.

Ερώτηση: Πόσο καιρό θεωρείς normal για μία ιστοσελίδα να πετύχει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα όσον αφορά τις μηχανές αναζήτησης; (δηλαδή να δουλέψουν στο μέγιστο τα backlinks);

Απάντηση: 3 μήνες είναι το minimum. Άλλοι θεωρούν και 3 μέρες και άλλοι 8 μήνες. Για λέξεις με πολύ μεγάλο ανταγωνισμό θεωρώ normal και 5-6 μήνες. Αλλά για μία απλή λέξη 3 μήνες. Αυτή είναι πάντα η δική μου προσέγγιση.

Ερώτηση: Πώς λειτουργεί ένα backlink; Ποια είναι η διαδικασία που κάνει το Google για να σου το «διαβάσει»;

Απάντηση: Τραβάω ένα backlink από μία σελίδα. Αυτή η σελίδα, κάποια στιγμή θα γίνει “crawl” δηλαδή θα την επισκεφτεί το Google BOT όπως κάνει με όλες τις σελίδες. Το ότι θα την κάνει crawl, δεν σημαίνει πώς διάβασε και το backlink σου. Το Google BOT θα ξαναπεράσει και θα «σκεφτεί». Αφού αυτή η διαδικασία ολοκληρωθεί, ανάλογα με το ΠΟΥ έβαλες το backlink σου (Είναι περίεργο site; Είναι authority site; Είναι οκ;) το Google BOT είτε θα κάνει “Index” (δηλαδή όπως ανέφερα στο προηγούμενο μου post, θα το περάσει στην λίστα του) είτε θα το κοιτάξει και θα το σβήσει άν είναι κακής ποιότητας. Τώρα, ο χρόνος που χρειάζεται για να γίνει αυτό, έχει να κάνει με το authority της ιστοσελίδας (δηλαδή εκεί που έβαλες το backlink). Για παράδειγμα αυτή η διαδικασία μπορεί να γίνει σε 1 μέρα η και σε 7 μέρες ανάλογα με το authority του site.Π.Χ Αν μου κάνει backlink η ίδια η Google ή η κεντρική σελίδα του Wikipedia, σε 2 ώρες θα έχει γίνει index! Άμα το κάνει “Index” το backlink εκείνη την στιγμή μετά από ένα μικρό search engine update θα δεις και εσύ κάποιο improvement στις μηχανές αναζήτησης ή και καθόλου επειδή πολύ απλά δεν έφτανε (χρειαζόσουν και άλλα backlinks). Κάποια στιγμή αφού έγινε Index το backlink θα γίνει και cached. Τότε θα μεταφέρει την τελειωτική του δύναμη και θα μετράει σαν ολοκληρωμένο link.

Με λίγα λόγια, αν ένα backlink δεν γίνει index, είναι σαν να μην υπάρχει. Καλύτερα 5 indexed backlinks παρά 1000 trash.

Το να καταφέρνεις να κάνεις index τα backlink on demand είναι τέχνη – μέθοδος + τρόπος. Καλό είναι να γνωρίζετε πως είναι από τις πιο σημαντικές link – building τεχνικές διότι τότε είσαι πραγματικός link builder! Όταν γνωρίζεις πώς λειτουργούν τα πράγματα , ξέρεις τι σου γίνεται. Παράδειγμα: Έστω οτι εγώ πάω και πληρώνω κάποιον για να μου κάνει κάποια links. Αν αυτά τα links το Google ΔΕΝ τα διαβάσει, τζάμπα τα λεφτά μου. Δεν κέρδισα τίποτα και έχασα και χρήματα.

Συμπέρασμα:

Για να γίνεις καλός στο SEO, πρέπει να βρεις την φόρμουλα που δουλεύει για εσένα. Μία φόρμουλα που δεν θα σε κουράζει αλλά θα σε κάνει να απολαμβάνεις το SEO.

Για να βρεις την φόρμουλα σου, πρέπει να πειραματιστείς.

Είδαμε πώς προσθέτουμε την ιστοσελίδα μας στα Webmaster tools και ανακαλύψαμε το +1.

Είδαμε μερικούς τρόπους για link – building καθώς και απαντήσαμε σε κάποιες σημαντικές ερωτήσεις που αφορούν κάποιους βασικούς παράγοντες κατάταξης.

Αν είσαι επιχειρηματίας και διαβάζεις αυτό το post, μόλις κατάλαβες ότι κρύβεται μία τέχνη γύρω από το SEO και πώς δεν είναι μανάβικο για να παίρνεις ντομάτες. Άρα το SEO απαιτεί κόπο, χρόνο και επίπονη προσπάθεια πράγμα που σημαίνει ότι κοστίζει αλλά αποδίδει.

{ 0 comments… add one }

Leave a Comment